PATUHI TANDA ISYARAT JALAN RAYA


Semua pemandu dan penunggang motosikal hendaklah sentiasa mematuhi tanda-tanda isyarat jalan raya serta kod lebuh raya yang di tetapkan bagi menjamin keselamatan terjamin. Oleh itu, amat penting untuk mempelajari, mengetahui dan memahami makna setiap tanda-tanda  isyarat lalu lintas yang digunakan di jalan raya.

a.    Fungsi isyarat lalu lintas adalah untuk menyampaikan maklumat kepada pengguna jalan raya dengan jelas dan boleh :
-          Dilihat
-          Difahami
-          Mengambil tindakan sepatutnya


b.    Tanda-tanda isyarat ini di pasang untuk:
-          Mengatur pergerakan lalu lintas
-          Memberi peringatan dan memberitahu pengguna jalan raya tentang maklumat bahaya atau maklumat.


c.    Tanda-tanda isyarat ini mesti dipatuhi walaupun tiada bahaya yang kelihatan dihadapan. Sebagai pemandu berhemah, jangan pandang ringan terhadap tanda-tanda dan isyarat ini.

Bagi mereka yang tinggal di sekitar PADANG SERAI, TASEK GELUGOR, KULIM dan KUALA KETIL yang ingin mengambil lesen kereta,motosikal dan OKU boleh datang terus ke Pejabat Institut Memandu Sinar  di belakang stesyen minyak Shell,Jalan Kulim- Padang Serai. Program myLESEN untuk lesen motosikal dengan bayaran RM299.00 masih berjalan.

Institut Memandu Sinar merupakan PUSAT SEHENTI dimana semua urusan pembelajaran dan ujian akan dijalankan di sini. Institut   Memandu Sinar mempunyai  pasarana yang baru serta mempunyai tenaga pengajar yang profesional dan peramah dan pastinya akan memberikan keselesaan  kepada peserta kursus.

Keterangan lanjut sila hubungi talian 04-485 1125 atau  04-572 1125

Sekiranya anda lapang boleh juga layari FB Page kami.

Comments